|
Emin Lager aka Troutslave
|
 |
« Svara #30 skrivet: maj 10, 2008, 00:29:52 » |
|
Funkar även i svenska vatten Emin så varför inte på Marmorata. Har du inga större din klenis?  Du får väl skicka några då.... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Upstream
|
 |
« Svara #31 skrivet: maj 10, 2008, 00:33:33 » |
|
Och så undras det över varför människor inte kan uppskatta fisk på 6-7 hekto. Två sidor i en tråd om en resa som inte inträffat ännu. Fisk på 11 kilo är redan fångad. Bra perspektiv  O.E.U
|
|
|
|
« Senast ändrad: maj 10, 2008, 00:36:22 av Upstream »
|
Loggat
|
I fish because the voices in my head tell's me to. Stenkullen, 100 meter från Säveån.
|
|
|
|
PA
|
 |
« Svara #32 skrivet: maj 10, 2008, 00:35:05 » |
|
Du får väl skicka några då....  Inte omöjligt.  Prova Sunrays shadows med muddler huvud så skall du nog fan få se på hugg. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
 |
« Svara #33 skrivet: maj 10, 2008, 01:09:46 » |
|
Och så undras det över varför människor inte kan uppskatta fisk på 6-7 hekto. Två sidor i en tråd om en resa som inte inträffat ännu. Fisk på 11 kilo är redan fångad. Bra perspektiv  O.E.U Hallå....storlek har alltid betydelse....  Nää men jag är smått slagen av dess prakt....skall bli skoj att bara jaga dom...  Kan du inte snälla berätta vilken torrfluga du tappade din stora på i säveån... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
« Svara #34 skrivet: maj 10, 2008, 01:16:12 » |
|
Hallå....storlek har alltid betydelse....  Nää men jag är smått slagen av dess prakt....skall bli skoj att bara jaga dom...  Kan du inte snälla berätta vilken torrfluga du tappade din stora på i säveån...  ... Sävån... Nu börjar det likna nått. Slovenien är jag klar med..  Var där för typ, 30 år sen, Iderca o soca. En farbror tog med mig på fiske där. Helt andra möjligheter då, ........Stats tjänstemänn var preveligerade så ock jag. Herre gud vad vackert.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Sloven född i Österrike bor i Kristinehamnare/Wolf-land.
|
|
|
|
|
 |
« Svara #35 skrivet: maj 10, 2008, 01:17:59 » |
|
... Sävån... Nu börjar det likna nått. Slovenien är jag klar med..  Var där för typ, 30 år sen, Iderca o soca. En farbror tog med mig på fiske där. Helt andra möjligheter då, ........Stats tjänstemänn var preveligerade så ock jag. Herre gud vad vackert. Så du e klar där...  Jag har inte ens börjat!.. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
« Svara #36 skrivet: maj 10, 2008, 01:21:06 » |
|
Så du e klar där...  Jag har inte ens börjat!..  Skojade bara... Får otrolig hem känsla bara  , Var så länge sedan jag var där, Dock är jag Sloven.... Har massor med släkt i Nova Gorica... Kommer ihåg älvar som Iderca, Vipava, Soca o.s.v......  //Felix
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
 |
« Svara #37 skrivet: maj 10, 2008, 01:25:48 » |
|
Skojade bara... Får otrolig hem känsla bara  , Var så länge sedan jag var där, Dock är jag Sloven.... Har massor med släkt i Nova Gorica... Kommer ihåg älvar som Iderca, Vipava, Soca o.s.v......  //Felix Skoj med hemskänsla, jag är Bosnier och har inte vart där nere sen det jävla skit kriget bröt ut, skall bli skoj att få lite hem känsla. Jag är bra sugen på att ta ett par extra dagar för att åka ner till Mostar och besöka mina barndoms trakter, jag tillbringade 4 månader varje år där och det känns hemskt att inte få åka ner som man vill. Vårt hus står kvar men ser visst förskräckligt ut och ägs av folk som köpt det under krigs tiden. Skoj att inte få ha det som är sitt..  Varför kan inte folk lära sig att kriga bara är skit! Vår extremt snälla kusin dog för att skydda sin hemtrakt och det känns hemskt att folk skall behöva spilla blod för tegel och betong...  Mvh Emin
|
|
|
|
« Senast ändrad: maj 10, 2008, 01:27:35 av Emin Lager aka Troutslave »
|
Loggat
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
« Svara #38 skrivet: maj 10, 2008, 01:32:36 » |
|
Skoj med hemskänsla, jag är Bosnier och har inte vart där nere sen det jävla skit kriget bröt ut, skall bli skoj att få lite hem känsla. Jag är bra sugen på att ta ett par extra dagar för att åka ner till Mostar och besöka mina barndoms trakter, jag tillbringade 4 månader varje år där och det känns hemskt att inte få åka ner som man vill. Vårt hus står kvar men ser visst förskräckligt ut och ägs av folk som köpt det under krigs tiden. Skoj att inte få ha det som är sitt..  Varför kan inte folk lära sig att kriga bara är skit! Vår extremt snälla kusin dog för att skydda sin hemtrakt och det känns hemskt att folk skall behöva spilla blod för tegel och betong...  Mvh Emin Sdravo Emin... Krig är shit. Nu är vi här , du och jag. Forna "Juggar"  Älvarna dock struntar som tur är totalt i om det är eller har varit krig eller ej..  Tycker dock att dom är i tryggt förvar, Höga kortpriser och regler...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
 |
« Svara #39 skrivet: maj 10, 2008, 01:42:39 » |
|
Sdravo Emin... Krig är shit. Nu är vi här , du och jag. Forna "Juggar"  Älvarna dock struntar som tur är totalt i om det är eller har varit krig eller ej..  Tycker dock att dom är i tryggt förvar, Höga kortpriser och regler... Vhala eller hur det var man skrev det...men tack iallafall! Ja dom är orörda som en flugfiskares själ!.....Jag kommer mysa där och kan medge att under dom senaste veckorna så har faktiskt gamla barndoms minne krypt tillbaka, konstigt att man fått en sådan typ av semster känsla, det känns nästan som en hemlängtan!...det kryper konstigt i kroppen! Jag tror att denna resan handlar mer i min skalle som ett möte med gamla minnen, fisket kommer i efterhand...  Konstigt men det skall bli skoj som bara den! Nu har jag vart djup nog men skoj skall det bli!!!...  Mvh Emin Lager en en jugge med en fiskeaffär i Göteborg!... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
« Svara #40 skrivet: maj 10, 2008, 01:47:25 » |
|
Vhala eller hur det var man skrev det...men tack iallafall! Ja dom är orörda som en flugfiskares själ!.....Jag kommer mysa där och kan medge att under dom senaste veckorna så har faktiskt gamla barndoms minne krypt tillbaka, konstigt att man fått en sådan typ av semster känsla, det känns nästan som en hemlängtan!...det kryper konstigt i kroppen! Jag tror att denna resan handlar mer i min skalle som ett möte med gamla minnen, fisket kommer i efterhand...  Konstigt men det skall bli skoj som bara den! Nu har jag vart djup nog men skoj skall det bli!!!...  Mvh Emin Lager en en jugge med en fiskeaffär i Göteborg!...  Känns skönt ibland att få lossa på sina känslor.. Eller hur  Hörs o Lahko noc....
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
 |
« Svara #41 skrivet: maj 10, 2008, 01:49:21 » |
|
Känns skönt ibland att få lossa på sina känslor.. Eller hur  Hörs o Lahko noc.... Lahko noc my friend...  Mvh Emin Ps för er som inte förstår så betyder det God Natt!... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
drina
Medlem
|
 |
« Svara #42 skrivet: maj 10, 2008, 02:32:24 » |
|
Emin övre delen av NERETVA är riktig flugfiske paradis, om du åker till Mostar borde du fiska där
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Wolfis
|
 |
« Svara #43 skrivet: maj 10, 2008, 08:29:37 » |
|
Och så undras det över varför människor inte kan uppskatta fisk på 6-7 hekto. Två sidor i en tråd om en resa som inte inträffat ännu.Fisk på 11 kilo är redan fångad. Bra perspektiv  O.E.U Precis.. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|