|
Magnus Hammarström
|
 |
« skrivet: maj 09, 2008, 18:18:39 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
Time is precious. Spend it fishing
|
|
|
|
Flisan
|
 |
« Svara #1 skrivet: maj 09, 2008, 18:54:09 » |
|
Det har ju pratats en hel del om detta ett tag........... Som den stora konspirationsteoretiker man är, så kan det undras varför hela 3 man från samma företag lämnar. Dock tror jag att Scierra klarar sig bra ändå.........de har ju "våran" Bazz.......  Nu undrar man ju över om de även kommer att göra spön utan krokiga handtag........
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Helnykteristens glädje över en halva Skåne kan endast mäta sig med den berusades förtjusning över en tom sådan".
Tage Danielsson
|
|
|
|
tugge08
|
 |
« Svara #2 skrivet: maj 09, 2008, 18:56:16 » |
|
En bekant säger att jag ska bli som Henrik Moretensen när jag blir stor  ... FÅ se om det händer 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Fisketillsyn: - Du vet att man bara får fiska med fiskekort här!.. Fiskare: - jaha!, jag som testat med mask hela dagen 
|
|
|
|
PA
|
 |
« Svara #3 skrivet: maj 09, 2008, 19:06:22 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Jakob Lundgren (hinkraka)
|
 |
« Svara #4 skrivet: maj 09, 2008, 20:09:51 » |
|
Javisst PA, alla anger ju kastvikt på sina spön nuförtiden  Det råkar bara vara kodat enligt AFTM 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
FlyFly
|
 |
« Svara #5 skrivet: maj 09, 2008, 20:16:45 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
Små gäddor gillar flugor, stora gäddor gillar små gäddor... Boyaakasha...
|
|
|
|
PA
|
 |
« Svara #6 skrivet: maj 09, 2008, 20:17:03 » |
|
Javisst PA, alla anger ju kastvikt på sina spön nuförtiden  Det råkar bara vara kodat enligt AFTM  Ja just det. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
PA
|
 |
« Svara #7 skrivet: maj 09, 2008, 20:17:55 » |
|
!
Vilka är dom då? Dom som inte använder AFTM? Sage? Loomis? Thomas &Thomas? Orvis? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
FlyFly
|
 |
« Svara #8 skrivet: maj 09, 2008, 20:24:57 » |
|
Nää, jag skulle bara poängtera att han skrev de fleste! Inte alla...  /FF
|
|
|
|
|
Loggat
|
Små gäddor gillar flugor, stora gäddor gillar små gäddor... Boyaakasha...
|
|
|
|
sempai
|
 |
« Svara #9 skrivet: maj 09, 2008, 20:54:55 » |
|
Inget är som förr !!! "silly season" infann sig under vintern på den gamla goda tiden, nu mitt inför stundande säsong  Scierra blir kung med Bazz  Zspey utan krokiga spön ? troligen, det är raka puckar som gäller
|
|
|
|
|
Loggat
|
37 år ung Tokhålmare, torsk på lax å öring.
|
|
|
|
Magnus Hammarström
|
 |
« Svara #10 skrivet: maj 10, 2008, 00:14:11 » |
|
Vilka är dom då? Dom som inte använder AFTM? Sage? Loomis? Thomas &Thomas? Orvis?  Nope mest skandinaviska märken  dom som kan och förstår sig på klumpar  Btw! kolla senaste fiskefeber. dom tipsar om en kanonfilm i den "The Speycast" säljs på capricorn! (Ps. jag jobbar inte eller har ingen koppling med nämnt företag) Där är den verkliga föregrundsfiguren för anpassade klumpar Göran Andersson med bla  "om jag bara får använda en klump, då blir det en kort för den ger mej möjlighet att fiska på fler platser" 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
PA
|
 |
« Svara #11 skrivet: maj 10, 2008, 00:18:29 » |
|
Använd du dina kortklumpar magnus så kör jag fullängds DT och Longbellys. Tycker inte om spinnfiske så dom får du behålla. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Magnus Hammarström
|
 |
« Svara #12 skrivet: maj 10, 2008, 00:47:39 » |
|
Använd du dina kortklumpar magnus så kör jag fullängds DT och Longbellys. Tycker inte om spinnfiske så dom får du behålla.  Så gärna  Fler klumpar till mej då  Men som sagt kolla filmen 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Wolfis
|
 |
« Svara #13 skrivet: maj 10, 2008, 14:35:57 » |
|
Det har ju pratats en hel del om detta ett tag........... Som den stora konspirationsteoretiker man är, så kan det undras varför hela 3 man från samma företag lämnar. Dock tror jag att Scierra klarar sig bra ändå.........de har ju "våran" Bazz.......  Nu undrar man ju över om de även kommer att göra spön utan krokiga handtag........ dom kanske vill vara med å utveckla nått bättre??
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Larssa
|
 |
« Svara #14 skrivet: maj 10, 2008, 16:24:11 » |
|
dom kanske vill vara med å utveckla nått bättre??
kan ju inte bli sämre än scierra allefall..deras spön har ju en tendens att bli i fler delar än vad dom var från början  ..måste vara en tung förlust för scierra den är ju inga småpojkar som försvann direkt
|
|
|
|
|
Loggat
|
Catch and stek..30+ från Forshaga
|
|
|
|